sobota, 18 kwietnia 2015

Book Tag, czyli moje nieskończone historie z książkami

Zostałam nominowana do Book tagu, jak tytuł mówi. Przez koleżankę, która odnosi wielkie sukcesy. http://booksybooksyinietylko.blogspot.com/

1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?
Prawdę mówiąc czytam każdy gatunek, jednak bardziej wolę fantasy, przygodowe, sci-fi, thrillery od obyczajówek, romansów i [od tego trzymam się najdalej] dramatów.

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?
Nie mam takiej postaci, ale jest wiele męskich bohaterów, w których czasem się wcielam. Uwielbiam przeżywać historie zapisane w książkach.

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
W zależności w jakim wieku. Pierwsza książka to "Babcia na jabłoni", potem seria 'Felix, Net i Nika', 'Eragon', być może jeszcze 'Klątwa Tygrysa'. Jest wiele tego.

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
Na pierwszym miejscu są oczywiście papierowe, a na drugim e-booki. Audio unikam. Oczywiście jeżeli nie mam możliwości posiadania jakiejś książki, to załatwiam sobie e-booka [na urodziny dostałam czytnik e-booków].

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Po dłuższym zastanowieniu, to nie wiem. Każdą książkę, jaką mam na półkach [i nie tylko] uwielbiam, taka prawda, ale może... 'Lotnik' Eoin Colfer, książka z promocji, kupiona na obozie, zaryzykowałam i się udało, ładna książka.

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?
O! Jest taka książka, za której przeczytania brałam się już jakieś 2 lata. No i dopiero nie dawno to przeczytałam. A mianowicie 'Życie Pi'. I jeszcze 'Gwiazd naszych wina' - niestety, postać Gusa nawet mi się podobała, ale Hazel sprawiała dla mnie wrażenie rozwydrzonej nastolatki. Nie umiem tego wyjaśnić, ale po prostu nie lubię tej postaci.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
W zależności. Kiedyś w podstawówce czytałam książkę za książką bez przerwy. Potem na pograniczu podstawówki i gimnazjum, czytałam nawet po 5 książek naraz, do konkursów i dla siebie. Ale teraz się 'ustatkowałam' i czytam tak jak dawniej, czyli książka za książką.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
Zależy. Niektóre kupuję, inne wypożyczam. Jeżeli jest jakaś seria, jak np. FNiN, Klątwa Tygrysa, to kupuję. Natomiast pojedyncze książki, o których jeszcze nie znam opinii, pożyczam.

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
'Pinokio', 'Opowieści o pilocie Pirxie' lub 'Skrzydlak'. Wiem są 3 książki, no ale co tam. Pirxa przeczytałam, a wtedy nie lubiłam takich książek. A Skrzydlak i Pinokio nie mają jakiś specjalnie wytyczonych kategorii

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
Nie oceniam, ale jeżeli jest jakaś ciekawa okładka to chwytam tą książkę i sprawdzam co to jest. Jednak częściej patrzę najpierw na tytuł potem na okładkę.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?
Jeżeli książka, którą chcę jest na promocji, staram się jak najszybciej ją kupić, bo potem może nie być takiej szansy. A największa ilość, to 3 lub 4, już nie pamiętam, ale pamiętam, że wtedy błagałam tatę żeby mnie wspomógł finansowo.

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Była 2 miechy temu taka, ale już mam [czekałam na jej premierę w Polsce]. A teraz takowej chyba nie ma.

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Moja biblioteczka wszystkich [bez wyjątku] książek, liczy 135 sztuki i jeszcze ileś rozrzuconych po całym domu. Ale to są wszystkie książki, czyli te wszystkie encyklopedie, leksykony, komiksy, słowniki, lektury szkolne, dwie biblie [dla dzieci] oraz moje książki [młodzieżowki, tak zwane]. Większość z nich trzymam na regale na książki, który ma półek 4, a reszta pod łóżkiem [w tym książki dla dzieci, takie jak baśnie Grima, czy kogoś tam.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
Najpierw książka, potem film. Czasem naprawdę długa przerwa między nimi. niestety złamałam tą zasadę 2 razy, przy czytaniu i oglądaniu Harrego Potera [który wtedy był hitem wśród uczniów podstawówki [czyt. ja i moja klasa w podstawówce]

15. Co teraz czytasz?
GONE: Zniknęli Faza pierwsza Niepokój. Własny zakup, całkiem nie dawno. A przed tym Próby Ognia, drugi własny zakup razem z GONE.

Czasem przesadziłam z tymi odpowiedziami, ale ja lubię gadać.
A nominuję... hmmm...:
http://fieryknife.blogspot.com/
http://slaveofdreams.blogspot.com/
http://arrowtales.blogspot.com/
http://fightersofthefuture.blogspot.com/
http://percico-yaoi-pl.blogspot.com/

Tyle was wystarczy...
Oczywiście udział nie jest obowiązkowy, ale miło by było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli skomentowałeś/aś dziękuję, to mnie motywuje.
Jeśli twój blog będzie ciekawy, zawsze zaobserwuję, więc nie musisz pisać o obserwowaniu.
Jeśli piszesz już któryś raz komentarz, nie musisz pisać adresu bloga.

Copyright © 2016 CHOCOLADZIX , Blogger