poniedziałek, 10 lipca 2017

MOCAK - Czy warto zobaczyć?

Powracam z pojedynczym postem. Wpadłam na pomysł opisania, w miarę swoim możliwości,  mojej wizyty wraz z klasą w MOCAK-u, przy przeglądaniu zdjęć w telefonie. Nie będzie to jakoś wylewna opinia, bo tak naprawdę, ja nie znam się na sztuce w tym bardziej współczesnej.

20 czerwca wybraliśmy się całą klasą do Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie. Ja byłam tam pierwszy raz, nie to co większość klasy :D Wielokrotnie słyszałam o MOCAK-u, i wielokrotnie sama chciałam się tam wybrać, ale nie miałam okazji (a tak jakoś samemu nie chciało się iść).  Pomysł wyjścia ze szkoły z klasą, wyszedł przy omawianiu ostatniego tygodnia szkoły. Okazało się, że zostało trochę pieniędzy ze składek na Radę Rodziców, wystarczająco żeby opłacić bilety dla całej klasy 30-osobowej. Więc poszliśmy...

Powiem wam szczerze, że MOCAK mnie zaskoczył. A czy miło to nie wiem. Niektóre wystawy mnie zdegustowały i odstraszyły (moje zdanie),  ale jestem świadoma, że taki jest teraz ten świat, taka jest obecna sztuka, która przekracza granice tabu oraz te wyznaczone przez twórców poprzednich epok.
Ale niektóre "eksponaty" naprawdę mi się podobały.
*****

 To chyba  miała być sesja Bachusa, czyli boga płodności, wina itp., a przynajmniej mi się tak kojarzy. To było dziwne :D
  1. Poznajecie ten obraz? "Szał"
  2. Starożytny posąg Wenus z Milo w koszu na recykling, ten eksponat był dla mnie bardzo ciekawy
  3. To w sumie nie wiem co to było, ale kobieta trzymająca mężczyznę, w miejscu wzorowanym na plażę?
  4. Obraz przypominający drzeworyt - surfer na tle plaży, w realu w ogóle trudno było zobaczyć co na tym "drzeworycie" jest, ale po zrobieniu zdjęcia, dostałam objawienia :D

Bardzo interesująca sesja z użycie różnych odcieni czerni i bieli.
Dopiero po tzw. "rozbieganiu" wzroku można zauważyć, że to są trójwymiarowe rysunki budynków.
Niestety obrazy były źle umieszczone i światło podświetlały obrazy, co widzicie na zdjęciach

Dość ciekawy pomnik, przypomina mi jakiś znany i stary posąg
Proste DIY jak zrobić własne dzieło sztuki

No coment

Piramida z puszek z konserw. A jakie to konserwy? To dość ciekawe :D

Typowa nowoczesna sztuka, wzorowane na jakichś znanych obrazach

To chyba była moja ulubiona wystawa, nie wiem czemu, jakoś takie ciekawe.
zestawienie dwóch przeciwnych do siebie cech na tle kolorów itp.

Paleta z wydrążonym wzorem :D Fascynujące dla osoby takiej jak ja.


Takie po prostu ciekawe materie :D
(PS. To białe to są buty wrzucone razem do jakiegoś morza i wyciągnięte po jakimś czasie, to co widzicie to jest kupa butów zamrożonych w soli :D )

Tyle razy widziałam to miejsce na zdjęciach i zawsze się zastanawiałam gdzie to jest, aż w końcu sama się tam znalazłam :D Bez słów z radości


Dość ciekawa ekspozycja

Na podłodze leżą wycinki z gazet, służy to jako przedłużenie obrazu na ścianie

THE END

Trudno mi powiedzieć czy polecam. Na pewno zachęcam do odwiedzania MOCAK-a, żeby zobaczyć nowoczesną sztukę. Czasem jest dziwnie, czasem super. Na pewno spróbuję jeszcze raz odwiedzić MOCAK-a, ale na inną wystawę i bez klasy, żeby na spokojnie móc wszystko pooglądać.

Bo na tej wycieczce była taka sytuacja, że ponad 90% osób z klasy była już w MOCAK-u, i poszliśmy tam tylko dlatego, żeby nie mieć lekcji w tym dniu. Ale ja byłam tam pierwszy raz i nie miałam okazji na spokojnie wczuć się w tę atmosferę sztuki :D

******
Następny post będzie o wakacjach i moim wyjeździe do Chorwacji, z której właśnie wróciłam :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli skomentowałeś/aś dziękuję, to mnie motywuje.
Jeśli twój blog będzie ciekawy, zawsze zaobserwuję, więc nie musisz pisać o obserwowaniu.
Jeśli piszesz już któryś raz komentarz, nie musisz pisać adresu bloga.

Copyright © 2016 CHOCOLADZIX , Blogger