sobota, 29 lutego 2020

RECENZJA>> "Zapasy z życiem" Eric-Emmanuel Schmitt (18/2017)

"ZAPASY Z ŻYCIEM" Eric-Emmanuel Schimtt

Tytuł oryginalny: "Le sumo qui ne pouvait pas grossir"
Recenzja:
Pamiętam jak kiedyś miałam marzenia, aby napisać Olimpiadę z Polskiego w gimnazjum. Już nawet zaczęłam czytać książki z listy, kupiłam "Zapasy z życiem", tata załatwił mi "Biała jak mleko, czerwona jak krew". Przeczytałam obie te książki, ale na liście było jeszcze kilka, a czasu już niewiele, co skończyło się tym, że, koniec końców, nie napisałam tej olimpiady. Ale powyższe tytuły wbiły mi się w głowę, a szczególnie "Zapasy z życiem".

Książka jest tak życiowa i tak krótka, że od czasu do czasu do niej wracam i czytam od deski do deski. I za każdym razem odkrywam coś nowego, coś co pominęłam ostatnim razem, coś co mi pomaga. "Zapasy z życiem" są idealną książką, aby się uspokoić, aby odbić się od ziemi, aby inaczej spojrzeć na jakąś sprawę, aby odkryć coś nowego, aby zacząć postrzegać coś czego nie widzimy.
Dla mnie, za pierwszym razem, była oczywiście obowiązkiem, a także poznaniem zapasów sumo i miłości, którą się odkrywa dopiero po upływie czasu i dojrzania do niej.
Za drugim razem, jak ją czytałam, była to historia chłopca, który nie ma co robić w życiu, który poszukuje jakiegoś celu. A także przełamanie barier, które bronią dalszej ścieżki.

Zachęcam do przeczytania, książka jest tak krótka, że ja ją czytam w kilka minut, tak wciągająca, że się nie oderwiesz dopóki nie przeczytasz całej.
Ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli skomentowałeś/aś dziękuję, to mnie motywuje.
Jeśli twój blog będzie ciekawy, zawsze zaobserwuję, więc nie musisz pisać o obserwowaniu.
Jeśli piszesz już któryś raz komentarz, nie musisz pisać adresu bloga.

Copyright © 2016 CHOCOLADZIX , Blogger